2015. június 7., vasárnap

Ami a Szívedet Nyomja... - Svéd gyerekversek ajánlója

"Daniel,
aki az osztályunkba jár,
a vacsorát Sóderpartinak hívja.
"Sódert esztek vacsorára?"
kérdeztem egyszer
(mert szerintem ez a 
Sóderparti
olyan lükén hangzik).
"Frászt" mondta Daniel,
"húst eszünk,
és mindenki nyomhatja a sódert,
és senki se mondja,
hogy fogd be a szád,
és mindig kipakolhatod,
ami a szívedet nyomja"
mondta Daniel, és nevetett.

Mégiscsak lükén hangzik, hogy 
Sóderparti.

De Ami a Szívedet Nyomja, az már
igen!

Nálunk csak olyan közönséges
Vacsora van." 
(Siv Widerberg: Sóderparti)

A svéd gyerekversekkel 9 évesen találkoztam először, és azt gondoltam, hogy gyerekek írták, azért gyerekversek. Mindenesetre ez a félreértés segített abban, hogy akkor én is írásra adjam a fejem. Az írás mindig is sokat segített és mai napig, de ezzel biztosan többen így vagyunk, ha valami a „szívemet nyomja”, kiírom magamból egy mély levegővétellel az üres papírra. Aztán széttépem és kidobom. A probléma ugyan nem tűnik el, de a szívem könnyebb, és talán a megoldáskeresés is.

Így mindenkit bíztatok arra, hogy próbálja ki és írjon velünk mesét, verset.
A részleteket itt találjátok: Kacaj Panka meseíró pályázat

Hogy a múzsa titeket is megtaláljon, ajánlom két kedvenc svéd gyerekversem:

Siv Widerberg: Bélyeg

Bélyeget gyűjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyűjtök bélyeget.



Siv Widerberg:Szerelem

Sten-Malténak nagy, vörös és elálló
füle van.
Nekem tetszik
a nagy, vörös és elálló
fül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése